Wij raden je aan eerst het gesprek aan te gaan met de betrokken pleegzorgbegeleider of manager. Dit biedt de meeste kans op een snelle en prettige oplossing. Weet dat je hierbij hulp kunt krijgen van een klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon.
Vertrouwenspersoon
Als je er niet uit komt met onze pleegzorgbegeleider, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren zij naar je verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon het verhaal altijd serieus nemen. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk. De hulp is gratis.
Bel of mail naar het Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg en vraag naar de vertrouwenspersoon Vitree: 088 5551000 of info@akj.nl. Lees meer in de folder AKJ voor pleegouders
Klachtenfunctionaris
Ook kun je je klacht indienen bij onze klachtenfunctionaris. Deze persoon is onpartijdig (mail: klachten@cbkz.nl).
Lost dat niets op?
Dan kun je jouw klacht laten beoordelen door een onafhankelijke klachtencommissie. Hierbij kun je (gratis) hulp van een vertrouwenspersoon krijgen. Meer weten? Lees hier de klachtenfolder.
Naast schriftelijk een klacht indienen bij de instelling, kun je tegenwoordig ook een klacht indienen bij het tuchtcollege van de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd. Wat het verschil is, lees je hier.