Als je niet tevreden bent over onze zorg of ondersteuning, willen we dat graag weten. Want alleen dan kunnen we onze zorg verder verbeteren. Weet dat je hulp kunt krijgen van een klachtenfunctionaris en (cliƫnt)vertrouwenspersoon.
Wat kun je doen?
1. Praat erover met je begeleider of vertrouwenspersoon
Niet tevreden, laat het ons weten! Vertel het zo snel mogelijk aan je begeleider als je ergens niet tevreden over bent. Samen kunnen jullie misschien al tot een snelle en prettige oplossing komen. Lukt dit niet, of vind je dit lastig? Maak een afspraak met een andere begeleider of de locatiemanager.
2. Naar de klachtenfunctionaris
Kom je samen niet tot een oplossing? Meld je klacht aan de klachtenfunctionaris via klachten@cbkz.nl. Deze persoon is onpartijdig en bemiddelt tussen jou en de betrokken medewerker.
3. Naar de klachtencommissie
Lossen alle gesprekken naar jouw mening niets op? Dan kun je jouw klacht laten beoordelen door een onafhankelijke klachtencommissie. Deze commissie bestaat uit personen die niet bij Triade Vitree werken.
Per brief:
Klachtencommissie
Postbus 144
8200 AC Lelystad
per e-mail: klachten@cbkz.nl
Geschillencommissie
Krijg je zorg vanuit de Wet Langdurige Zorg (Wlz), dan kun je ook met je klacht naar een geschillencommissie. Hier kun je een geschil voorleggen als je er met Triade Vitree niet uitkomt. Lees meer op de website van de geschillencommissie zorg.
Tuchtcollege
Maak je gebruik van onze jeugdhulp? Dan kun je naast schriftelijk een klacht indienen bij onze organisatie, ook een klacht indienen bij het tuchtcollege van de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd. Wat het verschil is, lees je hier.
Weet je niet precies bij wie je moet zijn? Bel dan eerst CBKZ. Zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste persoon!