Wij raden je aan eerst het gesprek aan te gaan met de betrokken pleegzorgbegeleider of manager. Dit biedt de meeste kans op een snelle en prettige oplossing. Weet dat je hierbij hulp kunt krijgen van een klachtenfunctionaris en vertrouwenspersoon.
Vertrouwenspersoon
Als je er niet uit komt met onze pleegzorgbegeleider, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van JeugdStem. Allereerst luisteren zij naar je verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon het verhaal altijd serieus nemen. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk. De hulp is gratis.
Bel naar Jeugdstem en vraag naar de vertrouwenspersoon van Triade Vitree: 088 5551000 of neem contact op via jeugdstem.nl. Lees meer over JeugdStem:
folder voor (pleeg)ouders
folder voor kinderen en jongeren
Klachtenfunctionaris
Ook kun je je klacht indienen bij onze klachtenfunctionaris. Deze persoon is onpartijdig (mail: klachten@cbkz.nl).
Lost dat niets op?
Dan kun je jouw klacht laten beoordelen door een onafhankelijke klachtencommissie. Hierbij kun je (gratis) hulp van een vertrouwenspersoon krijgen. Meer weten? Lees hier de klachtenfolder.
Naast schriftelijk een klacht indienen bij de instelling, kun je tegenwoordig ook een klacht indienen bij het tuchtcollege van de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd. Wat het verschil is, lees je hier.